Orionin keräilykampanja on useimmille tuttu jo monen vuoden ajalta, ja sille on kertynyt uskollinen ystäväpiiri. Myös uusia keräilijöitä liittyy mukaan joka vuosi. Kesän 2020 kampanja on hyvässä vauhdissa ja kestää heinäkuun loppuun saakka.
Tuotelahjat ovat saaneet kiitosta laadukkuudestaan ja käytettävyydestään. Joskus tavaraa saattaa kuitenkin olla jo tarpeeksi. Moni myös etsii helppoa väylää tehdä jotain hyvää.
Tämän vuoden uutuus on mahdollisuus valita aineeton lahja ja tehdä samalla hyvä työ huonosti voivan Itämeren hyväksi. Kun ostaa kuusi keräilykampanjaan kuuluvaa tuotetta, tuotelahjan sijaan voi poistattaa Itämerestä 40 kiloa sinilevää. Ei mikään pikku juttu!
Lahjan voi antaa myös eteenpäin, vaikka ympäristötietoiselle kaverille. Kymmeniä kiloja sinilevää pois Itämerestä, kaverin nimiin.
Aineettomalla lahjalla voi poistattaa Itämerestä 40 kiloa sinilevää.
Varoja John Nurmisen Säätiön tärkeään työhön
Taustalla vaikuttaa yhteinen huoli kauniista merestämme. Se on poikinut laajan #MEIDÄNMERI-kampanjan, joka näkyy monin tavoin pitkin vuotta 2020. John Nurmisen Säätiö on tehnyt jo vuosia varsin tuloksekasta työtä Itämeren pelastamiseksi. Esimerkiksi vuosittainen rehevöitymistä aiheuttava fosforikuormitus Suomenlahdella on pienentynyt peräti 75 prosenttia. Tämä on mertensuojelun maailmanennätys.
Merta rakastavat Muumit täyttävät tänä vuonna 75 vuotta, ja tämä innoitti John Nurmisen Säätiötä ja Moomin Charactersiä rakentamaan #MEIDÄNMERI-kampanjan yhdessä.
Kampanjan avulla kerätään varoja John Nurmisen Säätiön työhön, joka pyrkii paitsi suojelemaan itse Itämerta myös sen ainutlaatuista kulttuuriperintöä. Samalla levitetään tietoa erilaisista keinoista toimia Itämeren hyväksi.
Orionin asiakkaille väylä Itämeren auttamiseen
Orion on ollut John Nurmisen Säätiön pääyhteistyökumppani vuodesta 2018 lähtien. Yhtiölle tämä on luontevaa, koska se toimii tiiviisti jokaisessa maassa Itämeren rannoilla ja panostaa toiminnassaan vahvasti vesistöjen ja muun ympäristön suojeluun. Orion osallistuu tiiviisti myös #MEIDÄNMERI-kampanjaan, esimerkiksi lahjoituksin ja kannustamalla henkilöstöäänkin osallistumaan kampanjavuoden tempauksiin.
Yksi näistä osallistumistavoista on tarjota keräilykampanjaan osallistuville asiakkaille mahdollisuus tarttua aineettomaan vaihtoehtoon. Aineeton mutta arvokas: Itämeri kiittää!
Teksti: Diana Törnroos